امروزه مدیریت کانال های تلگرامی برای اداره کنندگان آنها به شغلی پردرآمد بالا تبدیل شده که افزایش تعداد اعضا در این کانال ها می‌تواند نقش موثری برای درآمدزایی، جذب و ماندگاری دیگر کاربران در کانال داشته باشد، نرم افزار تلگرام با قابلیت کانال توانست به جای سرگرمی برای مدیرانش به کار و کاسبی پر رونق تبدیل شود، از تبلیغات و تبادل در کانال ها گرفته تا فروش کالا های بزرگ و کوچک که برای بعضی ها به شغل اول و پر درامد تبدیل شده است، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

افزایش تضمینی ممبر در تلگرام, تلگرام

اسم و عکس جذاب برای کانالتان انتخاب کنید

ساختن و مدیریت کانال تلگرامی کار ساده ای به نظر می رسد اما نگهداری اعضای کانال بسیار سخت و مهم است چرا که با فعالیت بیش از اندازه و یا کمتر از حد مجاز، اعضای کانال کلافه و در نتیجه از کانال شما خارج می شوند. اما برای جلوگیری از این ریزش باید نکاتی بسیار ساده و کارساز را رعایت کنید تا اعضای کانال شما برای همیشه ثابت بمانند.

نکته: شما پس از ساختن کانال در تلگرام می توانید فقط تا 200 مخاطب را در کانال عضو کنید البته به طوری که مخاطب شماره شما را در گوشی خود ذخیره کرده باشد در غیر این صورت شما ریپورت می شوید. پس برای اضافه کردن اعضا باید فکر دیگری کنید.

راهکار هایی که اعضای کانال را افزایش می دهند

موضوع و هدف کانال را انتخاب کنید

قبل از ساختن کانال موضوع را مشخص کنید و هیچ گاه از آن خارج نشوید به طور مثال اگر قصد دارید کانال سرگرمی و یا طنز بسازید از گذاشتن مطالب جدی و مهم پرهیز کنید.

افزایش تضمینی ممبر در تلگرام, تلگرام

ساختن کانال تلگرامی کار ساده ای به نظر می رسد اما نگهداری اعضای کانال مهم است

اسم و عکس جذاب برای کانالتان انخاب کنید

انتخاب نام مناسب و عکس مرتبط برای کانال شما می تواند در جذب اعضا نقش بسیار موثری داشته باشد برای همین سعی کنید موضوع خود را بین دوستانتان در میان بگذارید، نزدیکترین و مرتبطترین نام را با یک عکس جذاب انتخاب کنید. البته مهم ترین نکته این است که هیچ گاه اسم یا عکس کانالتان را تغییر ندهید زیرا با این کار اعتبار کانال شما کاهش می یابد و کاربر دچار سردرگمی می شود در نهایت با کلافگی از کانال شما حارج می شود.

برای کانالتان چند مدیر انتخاب کنید

قبل از اضافه کردن اعضا چند نفر را از دوستان خود را که فکر می کنید می تواند در کانال شما فعالیت داشته باشند را اضافه کرده و آن ها را ادمین کنید تا اگر شما به دلیل کمبود وقت نتوانستید مطالبی داخل کانال ارسال کنید دوستانتان به شما کمک کنند.

افزایش تضمینی ممبر در تلگرام, تلگرام

نکته مهم: قبل از اضافه کردن اعضا سعی کنید مطالب جذاب و زیادی را داخل کانال بگذارید تا اگر کاربران به کانال شما دعوت شدند حس نو نوار بودن در کانال شما از بین برود و پس از گذراندن این مرحله 200 نفر از مخاطبین خود را انتخاب کرده و آن ها را دعوت کنید.

به گروه های دوستانتان دعوت شوید

از دوستانتان بخواهید شما را در گروه ها و کانال هایشان دعوت کنند و بهترین مطلب کانالتان را در گروه های دوستانتان باز نشر کنید البته از گذاشتن مطالب زیاد و خسته کننده پرهیز کنید و سعی کنید مطالبتان را خلاصه و مفید به انتشار بگذارید به طوری که کاربران با دیدن مطالب برای آمدن به گروه شما مشتاق شوند.

افزایش تضمینی ممبر در تلگرام, تلگرام

راهکار هایی که اعضای کانال را افزایش می دهند

اعضای جعلی ممنوع

یک دلیل مهم برای کاهش اعضای کانال وجود دارد و آن هم اضافه کردن اعضای غیر واقعی است که تلگرام پس از مدتی حدودا 1 الی 2 ماه تلگرام آن ها را حذف می کند پس سعی کنید از اعضای واقعی در کانال خود استفاده کنید.

افزایش تضمینی ممبر در تلگرام, تلگرام

زمان بندی مناسب برای ارسال مطلب در کانال

لینک کانال‌تان را به اشتراک بگذارید

سعی کنید در سایت ها و وبلاگ ها به صورت ارسال نظر (Comment) و دیگر شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، گوگل پلاس، لاین و …استفاده کنید و در آخر با کانال هایی هم سطح خودتان هستند به تبادل لینک بپردازید و یک موضوع جذاب یا یک خبر داغی که همه دنبال آن هستند را انتخاب کرده و به اشتراک بگذارید.

افزایش تضمینی ممبر در تلگرام, تلگرام

زمان بندی مناسب برای ارسال مطلب در کانال

شما باید در زمان معین شده مطالبتان را انتشار دهید به طور مثال اگر 100 مطلب در یک زمان داخل کانال بگذارید و کل روز در کانال شما هیچ مطلبی منتشر نشود کاربران اعلان کانال شما را خاموش می کنند و شاید هم از کانال شما خارج شوند. و اما بهترین زمان برای ارسال مطلب داخل کانال از 8 صبح تا 12 بعد از ظهر و از 4 غروب تا 10 شب می باشد این موضوع باعث می شود تا اعضا مطالب شما را به موقع بخوانند و مطالب شما برای اعضای کانال مزاحمت ایجاد نکند.

منبع: yjc