Docs Print Bot رباتی بسیار کاربردی برای ساخت نسخه‌ی مطلوب برای چاپ، از فایل‌هایی همچون جزوات، فرم‌ها و دیگر اسناد اسکن شده است.

ربات‌های تلگرامی را می‌توان به‌جرئت یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌های تلگرام دانست که از زمان ارائه تاکنون، با استقبال زیاد کاربران مواجه شده‌اند. در حال حاضر تلگرام تعداد بسیار زیادی ربات دارد که در میان آن‌ها موارد بسیار کاربردی و جالبی می‌توان پیدا کرد. Docs Print Bot رباتی بسیار جالب و ایرانی برای تلگرام است که وظیفه‌ی آماده سازی فایل‌های اسکن شده برای چاپ را بر عهده دارد. این ربات می‌تواند در ادارات و شرکت‌های خصوصی کاربرد بسیار فراوانی داشته باشد اما شاید بتوان قشر دانشجو را، به دلیل آنکه سروکار زیادی با اسکن جزوات و‌... دارند مخاطب اصلی این ربات دانست.

اگر تاکنون تجربه‌ی اسکن کردن یک سند یا جزوه را (چه به وسیله اسکنر چه به وسیله دوربین گوشی) داشته باشید حتما با مشکل تاریک و تیره شدن آن مواجه شده‌اید. این امر به خصوص در زمان چاپ مشهود خواهد شد به طوری که شاید جزوه‌ای که از آن اسکن گرفته‌اید دارای زمینه‌ی سفید بوده باشد اما فایل اسکن شده‌ی شما یا نسخه‌ی چاپ شده‌ی آن، دارای زمینه‌ای تیره یا خاکستری باشد که طبیعتا این مورد از سطح کیفیت و حتی آسانی خواندن اسناد چاپ شده می‌کاهد. Docs Print Bot اما رباتی بسیار کاربردی برای تلگرام است که می‌تواند یک بار برای همیشه شما را از دست این مشکل رها کند و فایل‌های اسکن شده‌ی شما را به بهترین شکل ممکن تبدیل کند. کافیست تا نگاهی به تصویر زیر کنید تا متوجه تاثیر بسیار مثبت این ربات در عکس‌های ارسالی شوید.

Docs Print Bot ربات تلگرام ساخت نسخه مخصوص چاپ از فایل های اسکن شده

استفاده از این ربات بسیار ساده است. ابتدا جزوه یا سند مورد نظر خود را توسط دستگاه اسکنر یا اپلیکیشن‌های مخصوص موبایل اسکن کنید. حال کافیست فایل اسکن شده را برای این ربات ارسال کنید تا در عرض چند ثانیه، نسخه‌ی بهبود یافته‌ی آن را دریافت کنید. از این پس برای چاپ اسناد اداری یا جزوات اسکن شده می‌توانید ابتدا آن‌ها را برای این ربات بفرستید و بعد از دریافت نسخه‌ی اصلاح شده، آن‌ها را برای چاپ ارسال کنید تا نتیجه‌ی بسیار مطلوب‌تری را در فایل‌های چاپ شده بگیرید. برای استفاده از این ربات کافی است به آیدی @docs_print_bot پیام دهید یا روی این لینک کلیک کنید.

توجه: مانند هر ربات یا هر سرویس آنلاین دیگری، بهتر است در این سرویس نیز از فرستادن اسناد مهم یا حاوی اطلاعات خصوصی خودداری کنید تا امنیت اطلاعات و اسناد شما با ریسک مواجه نشود و تنها به ارسال جزوات یا اسناد عادی اسکن شده اکتفا کنید.

Docs Print Bot ربات تلگرام ساخت نسخه مخصوص چاپ از فایل های اسکن شده

تذکر: از آنجایی که اکثر ربات‌های تلگرامی توسط سرورهای شخصی میزبانی می‌شوند؛ ممکن است سرور مورد نظر کیفیت لازم یا ظرفیت بالایی نداشته باشد و در برخی مواقع شما را با عدم پاسخ‌دهی ربات به دستورها مواجه کند. اگر در استفاده از Docs Print Bot نیز به چنین مشکلی برخورد کردید؛ کافی است مدتی صبر کنید و سپس دوباره امتحان کنید.

منبع: زومیت