نسخه‌ی دسکتاپ نرم‌افزار تلگرام به فروشگاه ویندوز مایکروسافت افزوده شده است.

طراحی رابط کاربری نسخه‌ی ویندوز فون نرم‌افزار تلگرام اخیرا دچار تحولاتی شده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این شرکت امروز با استفاده از ابزار تبدیل‌کننده به نرم‌افزار دسکتاپ مایکروسافت، نسخه‌ی دسکتاپ نرم‌افزار تلگرام را به فروشگاه ویندوز آورد. در نتیجه، کاربران هم‌اکنون می‌توانند نسخه‌ی کلاسیک (Win32) نرم‌افزار دسکتاپ این شرکت را همانند دیگر نرم‌افزارهایی که با استفاده از ابزار Desktop App Converter به فروشگاه ویندوز اضافه شده است، از این فروشگاه دریافت و در سیستم عامل ویندوز ۱۰ نصب کنند. همراه ما باشید تا به برخی از ویژگی‌های کلیدی این برنامه که در وب‌سایت این شرکت ذکر شده است، اشاره کنیم.

۱- سرعت

موقعیت پایگاه‌های داده‌ی تلگرام در سراسر جهان توزیع شده است تا کاربران به نزدیک‌ترین سرور ممکن متصل شوند. تلگرام به خاطر استفاده از چنین زیرساخت تقسیم‌شده‌ای، سریع‌ترین نرم‌افزار پیام‌رسان در فروشگاه نرم‌افزاری محسوب می‌شود.

۲- امنیت

تلگرام در مأموریت ویژه‌ی خود موفق به فراهم کردن بهترین امنیت در میان انبوهی از نرم‌افزارهای پیام‌رسان شده است. تلگرام تمامی داده‌های کاربران را با استفاده از الگوریتم‌های تست‌شده در طول زمان، به‌طور اساسی رمزگذاری می‌کند.

۳- فضای ذخیره‌سازی ابری

تلگرام به‌طور یکپارچه داده‌ها را در تمامی دستگاه‌های کاربر همگام‌سازی می‌کند؛ بنابراین کاربران می‌توانند همیشه به‌طور کاملا ایمن به داده‌های خود دسترسی داشته باشند. تاریخچه‌ی پیام‌های کاربر به طور رایگان در فضای ابری تلگرام ذخیره می‌شود. هرگز اطلاعات شما از دست نخواهد رفت.

۴- گپ گروهی و به اشتراک گذاری

کاربران می‌توانند با استفاده از تلگرام، گپ گروهی بزرگی را حداکثر با ۲۰۰ عضو تشکیل دهند، به‌طور هم‌زمان برای حداکثر ۱۰۰ کاربر پیام خصوصی گروهی (Broadcast) ارسال کنند، به‌طور سریع ویدیوی حجیم یا اسنادی با فرمت‌های مختلفی مانند doc، ppt، zip و غیره به اشتراک بگذارند یا تعداد نامحدودی از تصاویر را برای دوستان خود ارسال کنند.

آمدن نرم‌ افزار دسکتاپ تلگرام به فروشگاه ویندوز مایکروسافت

۵- قابل اطمینان

تلگرام برای تحویل پیام‌ها با حداقل حجم ممکن ساخته شده و قابل اطمینان‌ترین سیستم پیام‌رسانی است که تاکنون توسعه یافته است. تلگرام حتی در ضعیف‌ترین اتصالات شبکه‌ی موبایل هم به‌خوبی عمل می‌کند.

۶- کاملا رایگان و بدون تبلیغات

نرم‌افزار تلگرام کاملا رایگان است و برای همیشه رایگان خواهد ماند. تلگرام تمایلی به فروش تبلیغات یا دریافت وجه اشتراک ندارد.

۷- حفظ حریم خصوصی

تلگرام به‌صورت جدی مراقب حریم خصوصی کاربران است و هیچ‌گاه به شخص سومی اجازه‌ی دسترسی به داده‌های کاربران نخواهد داد.

فایده‌ی اصلی دانلود نسخه‌ی دسکتاپ نرم‌افزار تلگرام از فروشگاه ویندوز مایکروسافت، به‌روز شدن خودکار آن است. در این حالت نیازی به به‌روزرسانی مداوم دستی نرم‌افزار نخواهد بود. به علاوه، نرم‌افزار تلگرام قادر به استفاده از رابط برنامه‌ی کاربردی (API) ویندوز 10 مانند کاشی‌های زنده، کورتانا و موارد دیگر خواهد بود. البته در زمان نگارش این مقاله، صفحه‌ی مربوط به نرم‌افزار تلگرام در فروشگاه ویندوز از دسترس خارج شده بود. اما احتمالا در روزهای آینده شاهد دسترسی به صفحه‌ی یادشده خواهیم بود.

در صورت تمایل می‌توانید به صفحه‌ی دانلود مربوط به نسخه‌ی دسکتاپ نرم‌افزار تلگرام در فروشگاه ویندوز مراجعه کنید.

منبع: زومیت