ساعاتی پیش نسخه 1.0.26 تلگرام دسکتاپ منتشر شد که آپدیت متفاوتی برای این نرم‌افزار محسوب می‌شود؛ چرا که این نسخه تمرکز خود را بر ابداع ویژگی‌های جدید نگذاشته و تنها کمبودهای خود نسبت به نسخه‌ی موبایل را جبران کرده است. این بروزرسانی ارتباطی با تماس صوتی ندارد و به گفته‌ی پاول دورف، بروزرسانی مربوط به ویژگی تماس صوتی احتمالا در آوریل رونمایی خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با موارد اضافه‌شده به این نسخه آشنا کنیم. 

ارسال ویدیو

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که تاکنون در نسخه دسکتاپ تلگرام وجود داشت، عدم توانایی در ارسال فایل‌های ویدیویی، به شکل ویدیو بود. تا امروز اگر یک ویدیو را از نسخه‌ی دسکتاپ ارسال می‌کردید، ویدیوی مورد نظر به شکل File ارسال می‌شد و خبری از پیش‌نمایش تار شده یا پخش درون خود تلگرام نبود. این موضوع به‌خصوص برای ادمین‌هایی که کانال‌های ویدیویی را مدیریت می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود؛ چراکه از این پس می‌توانند ویدیوهای کانال خود را به‌صورت ویدیو و در قالب جذاب‌تری نسبت به File ارسال کنند. این ویژگی تنها از فرمت Mp4 و Mov پشتیبانی خواهد کرد.

پرش به یک تاریخ خاص

هر آنچه باید درمورد آپدیت جدید تلگرام دسکتاپ نسخه 1.0.26 بدانید

امکان دومی که به تلگرام دسکتاپ اضافه شده، امکان پرش به یک تاریخ خاص است. کافی است به چت مورد نظر بروید و روی تاریخ امروز (یا آخرین پیام) کلیک کنید تا یک تقویم در پنجره‌ای جداگانه برای شما اجرا شود. در این تقویم روی هر تاریخی که کلیک کنید، پیام‌های ارسال‌شده در آن تاریخ برای شما نمایش داده خواهند شد که می‌تواند بخش جستجوی نرم‌افزار را در حد قابل توجهی ارتقاء دهد.

تنظیمات خصوصی

هر آنچه باید درمورد آپدیت جدید تلگرام دسکتاپ نسخه 1.0.26 بدانید

مانند نسخه موبایل، از این پس در نسخه دسکتاپ نیز قادر خواهید بود روی حریم شخصی خود کنترل بیشتری داشته باشید. برای مثال می‌توانید مشخص کنید چه افرادی آخرین ساعت آنلاین بودن شما را مشاهده کنند. همچنین می‌توانید مشخص کنید چه افرادی اجازه دارند شما را به گروه‌های مختلف دعوت کنند. 

  • مشاهده و تغییر لیست بلاک شده‌ها
    از این پس در نسخه دسکتاپ تلگرام نیز می‌توانید روی لیست افرادی که بلاک کرده‌اید، مدیریت داشته باشید و آن‌ها را مشاهده یا در صورت نیاز تغییر دهید. 
     
  • تغییر شماره تلفن
    مورد سوم مربوط به امکان تغییر شماره‌ی تلگرام است. اگر بنا به هر دلیلی مانند فروش یک کانال نیاز به تغییر شماره‌ی اکانت خود دارید، از این پس می‌توانید از طریق نسخه‌ی دسکتاپ تلگرام نیز اقدام به این امر کنید.
     
  • سازگاری با Do Not Disturb در مک
    نسخه مک تلگرام از این پس قادر است خود را با قابلیت Do Not Disturb در مک سازگار و از این موضوع پیروی کند.

دانلود این بروزرسانی

ویندوز    |   مک  |   لینوکس 32 بیت   |   لینوکس 64 بیت

منبع: زومیت